×

آنی شرلی در گرین گیبلز


آن شرلی در گرین گیبلز که با عنوان آنی شرلی در گرین گیبلز هم شناخته می شود، اولین جلد از مجموعه کتاب های آن شرلی اثر لوسی ماد مونتگمری است.

آنی شرلی دخترکی کک مکی است که موهای سرخی دارد و در یتیم خانه بزرگ شده است. او باهوش است و قوه تخیل بی حد و مرزی دارد و با امید و پشتکار و مهربانی های ساده اش، سعی می کند زندگی جدیدی را آغاز کند. هر چند برای ورود به این دنیای تازه باید سختی های بسیاری را پشت سر بگذارد، ولی آینده در نظرش آنقدر زیبا و امید بخش است که برای رسیدن به آن، با هر مشکلی کنار می آید و با هر شرایطی سازگار می شود.

در بخشی از کتاب آن شرلی در گرین گیبلز می خوانیم:

خانم ریچل لیند درست جایی زندگی می کرد که جاده ی اصلی اونلی با شیبی ملایم به گودال کوچکی منتهی می شد که توسکاها و گل آویز ها حاشیه آن را پوشانده بودند . از میان آنها جوی آبی می گذشته که در دور دست ها از لابه لای درختان زمین کا قبرت پیر سرچشمه می گرفت . گفته می شد این جوی در ابتدا مسیرش پیچ در پیچ و پرشتاب است و هنگامی که از میان درختان می گذرد، آبیگیرها و آبشارهای کوچکی را به وجود می آورد اما وقتی به گودال لیند می رسید، به نهری آرام و سر به راه تبدیل می شد زیرا حتی یک جوی آب هم بدون ادب و احترام ، از جلوی خانم ریچل لیند رد نمیشد و احتمالا می دانست که خانم ریچل لیند پشت پنجره ی خانه اش نشسته است، و با چشمان تیزبینش همه چیز از جوی های آب گرفته تا بچه ها را در زیر نظر دارد و اگر متوجه چیز عجیب با خارق العاده ای شود . تا زمانی که همه چیز را درباره ی آن کشف نکند آرام می گیرد…

Please click the button(s) below to download the resource(s)

 Glossary

File 1

pdf

Please login to download this file.

About this resource

Author

ال.ام.مونتگمری

Translator

سارا قدیانی

Languages Available

English

فارسی

پښتو

ازبیکی

منجی

نورستانی

سوجی

شغنانی

پشه یی

License

CC BY / CC BY-SA

Comments

0 comment(s) so far

Please login to add comments.